Best practices schoolpartnerschappen

Hieronder vindt u drie projecten ter inspiratie die Nederlandse met Duitse scholen in het kader van het subsidieprogramma Erasmus+ hebben doorgevoerd. 

 

«GeoFuture – your ideas on a sustainable future» 

GeoFuture

Sector: Voortgezet onderwijs / vwo

School: Vossius Gymnasium, Amsterdam

Partnerschool: Gymnasium Plochingen, Plochingen (Baden-Württemberg)

Periode: September 2019 t/m augustus 2021

Thema: Duurzaamheid / geofuture

Voertalen: Duits en Engels

Doelgroep: klas 4 / 10. Klasse

Klikt u hier voor het verslag op de Duitse schoolhomepage

 

“Aus Nachbarn werden Freunde”

Meyer-Werft Papenburg

 © wikipedia / Nicole-Koehler - Eigen werk, CC BY-SA 3.0

Sector: Voortgezet onderwijs

School: Andreas College Pieter Groen, Katwijk

Partnerschool: Schule am Ostrfehn, Osterhauderfehn (Niedersachsen)

Periode: September 2019 t/m augustus 2021

Thema: Vooroordelen / techniek

Doelgroep: klas 2 / 8. Klasse

Klikt u hier voor een artikel in de Duitse plaatselijke krant. 

 

“In welcher Welt wollen wir leben? Mit nachhaltigem Denken und Handeln ein lebenswertes Europa gestalten.”

Steinheid

Sector: Primair onderwijs

School: Koningin Julianaschool, Culemborg

Partnerscholen: Staatliche Grundschule Steinheid (Europa-Schule), Neuhaus am Rennweg (Thüringen), daarnaast scholen uit Malta, Portugal, Litouwen en Polen

Periode: September 2019 t/m augustus 2021

Thema: Duurzaamheid / water / energie